Amersfoort, 20 april 2022

Beeldimpressie BlijGoed Atelierplein 2022-2

Kunst kijken, makers ontmoeten, workshops volgen en cadeautjes kopen

Het BlijGoed Atelierplein een kunstzinnig dagje uit

Van 14 tot en met 22 mei 2022 vind je midden in het centrum van Hengelo (ov) het BlijGoed Atelierplein. Hier tonen dagbestedingsateliers uit het hele land hun toegepaste kunstproducten. Je kunt er workshops volgen, de conceptstore bezoeken, lekker neuzen in het aanbod op de boekentafel, de kunstmuur bewonderen en in gesprek gaan met de makers.

Ook vind je op het atelierplein een cateringhoek. Met koffie, thee en wat lekkers kun je rustig om je heen kijken en de uitnodigende, kunstzinnige, sfeer van BlijGoed opsnuiven. Iedere dag zijn er weer andere workshops en optredens. Het atelierplein bevindt zich in het voormalige pand van Bever Zwerfsport, de Brink 120 in Hengelo. De toegang is gratis.

Preview BlijGoed Atelierplein 2022

Art Brut Biënnale

Het BlijGoed Atelierplein is onderdeel van de Art Brut Biënnale. Art Brut is kunst in haar meest directe en ongeremde vorm. Puur en onbevangen, gemaakt door kunstenaars met een psychische achtergrond of verstandelijke beperking. Er worden ruim 700 Art Brut kunstwerken getoond van nationale en internationale kunstenaars. Daarnaast zijn er lezingen, films en optredens. Het is de vierde keer dat de Art Brut Biënnale wordt georganiseerd. Special Arts, initiatiefnemer van BlijGoed, is sinds het begin partner. De Art Brut Biënnale bevindt zich in het voormalig V&D pand aan de Brink 110 in Hengelo.

Online platform Blijgoed.nl

Op veel dagbestedingsateliers worden prachtige toegepaste kunstproducten gemaakt. Sommige verkopen deze in een winkel, maar bij het grote publiek zijn ze meestal onbekend. Zo jammer! Want het zijn unieke artikelen van makers die graag hun pure talent tonen. Dit inspireerde Special Arts tot het opzetten van het overkoepelend verkoopplatform BlijGoed. De producten op dit platform maken vier keer blij: de makers bij het creëren, het team bij het sociaal ondernemen, de koper bij het uitzoeken en de ontvanger bij het uitpakken.

Jij blij, zij blij.

www.artbrutbiennale.nl

www.blijgoed.nl

De makers van BlijGoed kijken uit naar aandacht voor hun producten en ondernemerschap in de media. Zij geven graag meer informatie via Special Arts.

Tine Veldhuizen, Stichting Special Arts Nederland, t.veldhuizen@specialarts.nl of

06 49922670.

BlijGoed wordt mede mogelijk gemaakt door onder meer HandicapNL, Cornelia Stichting, Stichting SFO en Stichting DOEN.