Amersfoort, 8 oktober 2021

Trailer STRS

Trailer

- Gijs de Lange, acteur en regisseur
“Deze spelers hebben een open blik en zijn heel direct in hun reacties. Van de manier waarop zij in het leven staan kunnen wij nog wat leren.”

Na vele maanden van samenwerken, workshops, coaching en de regionale eenakterdagen is het bijna zover.
Op maandag 11 oktober 2021 presenteren Special Arts en Stichting Artertainment een onuitwisbare samenvatting van de Special Theater Eenakter Road Show in het allernieuwste theater van Nederland: het AFAS Theater in Leusden.

Het programma van deze dag staat bol van inspiratie om het verschil te gaan maken.

* Zes buitengewone eenakters

* Twee inspirerende brainstormtafels

* Workshops van o.a. Joan Nederlof & Flexibel en Het Scapino Ballet

* Films van verschillende samenwerkingen

* Afronding van de dag met Loes Luca

De presentatie is in handen van Brecht van Hulten.

Tal van theatergroepen voor mensen met een beperking, vakprofessionals, netwerkorganisaties en theaterliefhebbers hebben zich aangemeld voor deze unieke Eenakter- en Inclusiedag.

Last minute tickets voor gratis entree zijn nog te reserveren via:

In de media

Donderdag 7 oktober 2021 stond de Special Theater Eenakter Road Show in de spotlight bij Koffietijd. Art-Jan de Vries vertelde samen met MOMO-speelster Rosella over het project, de doelen en over de samenwerking tussen MOMO en acteur Alex van Bergen.

Koffietijd IMG_9366

Terug te kijken via RTLXL en Videoland

Theaterkrant-logo-standaard

DE SPECIAL THEATER EENAKTER ROAD SHOW SLAAT BRUG TUSSEN THEATERWERELDEN

Meer informatie

De Special Theater Eenakter Road Show is een initiatief van Special Arts in samenwerking met Stichting Artertainment. De Special Theater Eenakter Road Show beoogt het stimuleren van actieve theaterbeoefening door mensen met een beperking en het creëren van meer zichtbaarheid van deze doelgroep binnen de reguliere theaterwereld. Om dit vorm te geven heeft Special Arts deze (semi) professionele theatergroepen uitgenodigd een plan in te sturen voor een door hen te spelen eenakter aangevuld met een ontwikkelwens.

Special Arts heeft als doelstelling het stimuleren en vergroten van de kunst- en cultuurparticipatie door mensen met een handicap en het ondersteunen van kunstenaars met een handicap bij het ontwikkelen van hun pure talent. Daarnaast brengt de stichting de kunstuitingen voor het voetlicht.

Theatermaker Art-Jan de Vries van Stichting Artertainment is de artistiek inhoudelijke partner van het project. Art-Jan de Vries studeerde in 2007 af aan de Mime Opleiding. Stichting Artertainment houdt zich hoofdzakelijk bezig met theatermaken in alle denkbare vormen. Art-Jan de Vries is hiernaast ook ambassadeur bij Special Arts.

De Special Theater Eenakter Road Show wil een bijdrage leveren aan de actiepunten uit de Agenda Inclusieve Podiumkunsten en zet cultuur op een inclusieve manier op de kaart. www.lkca.nl/publicatie/agenda-inclusieve-podiumkunsten/

www.specialtheaterroadshow.nl

www.instagram.com/specialtheaterroadshow.nl

De Special Theater Eenakter Road Show wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds voor Cultuurparticipatie, BankGiro Loterij Fonds, VSBfonds, Stichting Dioraphte, HandicapNL/SFO en in samenwerking met Stichting Artertainment.

Noot voor de redactie niet voor publicatie

Pers is van harte welkom op deze dag van het verschil van 10.00 tot 17.00 uur

Wil je deze dag een van de coaches of spelers interviewen? Neem daarvoor contact op met:

Tine Veldhuizen, 033 - 4328033 / 06 49922670, t.veldhuizen@specialarts.nl.

Link naar perskit met rechtenvrije artikelen en foto’s:

Meer informatie over de betrokken professionals, theatergroepen en opleidingen is te vinden op www.specialtheaterroadshow.nl