Amersfoort, 15 maart 2019

SpecialArts 1463-kl

Speciale kijkdag bij Special Arts Kunstuitleen

Op zaterdag 23 maart is er een speciale kijkdag bij Special Arts aan de Zonnehof in Amersfoort. Een mooie gelegenheid om kennis te maken met de bijzondere kunstuitleencollectie nu Kunstuitleen Amersfoort (locatie Eemhuis) op 1 januari 2020 helaas haar deuren moet sluiten. Via Special Arts blijft het gelukkig mogelijk kunst te lenen in Amersfoort. In goed overleg biedt Special Arts liefhebbers een aantrekkelijk overgangsabonnement aan.

Bijzondere kunst van Buitengewone kunstenaars
Special Arts is een landelijke stichting die zich bezighoudt met alle kunstdisciplines voor en door mensen met een handicap. De stichting bevordert dat alle mensen met een handicap aan kunst kunnen doen en ondersteunt de kunstenaars bij het ontwikkelen van hun talent.

De kunstuitleencollectie
Om beeldend kunstenaars met een handicap een platform te geven, beheert Special Arts een kunstuitleen. De collectie bevat ruim 3.000 kunstwerken van meer dan 500 kunstenaars. Maandelijks worden werken toegevoegd. De werken zijn authentiek, fascinerend en kleurrijk. Naast particulieren zijn ook bedrijven van harte welkom. Diverse bedrijven huren kunst bij de kunstuitleen van Special Arts en geven zo vorm aan hun maatschappelijk ondernemerschap.

Speciale kunstkijkdag
Zaterdag 23 maart opent de Kunstuitleen aan de Zonnehof 4a in Amersfoort speciaal haar deuren voor belangstellenden. Van 11 uur tot 16 uur kunnen dan zowel de kunstwerken in de galerie als werken uit het depot bezichtigd worden. Ook kunt u vragen stellen over de kunstenaars, de organisatie en het speciale overgangsabonnement.
Alle kunstwerken zijn digitaal te bekijken via www.galeriespecialarts.nl

Locatie: Zonnehof 4a, 3811 NC Amersfoort

Openingstijden: di t/m do van 10.00 - 16.00 uur / vr van 10.00 - 15.00 uur / za op afspraak

Ook te zien in de Special Arts galerie:
Tere kunst van José van Loon

Collage Jose van Loon 1118

Elke vier jaar organiseert Special Arts de Special Award, de landelijke beeldende kunstwedstrijd voor kunstenaars met een handicap. De tussenjury van de Special Award 2015 over het werk van José van Loon: ‘Het werk weerkaatst de maker. Het seriematige werkt als een spiegelpaleis. Het heeft een sterk conceptuele component, omdat de tijd er door de voortdurende herhaling een ingrediënt van wordt. Het is wonderlijk werk dat tegelijk zwaar en licht is, waardoor het iets bevrijdends heeft.’

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Tine Veldhuizen, Stichting Special Arts Nederland, t.veldhuizen@specialarts.nl of