Buitengewone kunst op bijzondere locaties in Gooi en Eemland

Donderdag 25 juni wordt door Burgemeester Röell van Baarn het startschot gegeven voor de Special Award 2015 Kunst Fiets Routes. De Special Award is dé landelijke beeldende kunstwedstrijd voor kunstenaars met een handicap. In vijf regio’s in Nederland zijn speciale fietsroutes uitgezet. De eerste tocht die gefietst kan worden, voert langs bijzondere expositielocaties in en rond Baarn, Soest, Hilversum en Amersfoort. Deelnemers aan de fietsroute kunnen de kunstwerken bewonderen en stemmen op de kunstenaar die volgens hen de Publieksprijs verdient.

Bijzondere locaties

Kasteel Groeneveld in Baarn heeft drie kunstwerken in de hal hangen. Theehuis ’t Bluk op de Zuiderheide doet mee aan de Kunst Fiets Route en ook bij Creatief Atelier in Hilversum wordt geëxposeerd. In Amersfoort staan bij Museum Flehite kunstwerken en woonwarenhuis Nijhof in Baarn laat de combinatie kunst en wonen zien. Dit is slechts een greep uit de expositielocaties, maar geeft een goed beeld waar het om gaat. Fietsen langs kunstateliers, culturele hoogtepunten, bijzondere bedrijven en door mooie natuurgebieden om het werk van kunstenaars met een handicap te bewonderen.

Complete Kunst Fiets Route

De complete Special Award 2015 Kunst Fiets Route is vanaf 26 juni door iedereen te fietsen. De route bestaat uit twee delen van ieder ongeveer 25 kilometer. De route vormt als het ware een ‘achtje’. U kunt er voor kiezen de hele route te fietsen of de helft. Zowel de toeristische informatiepunten van Baarn, Hilversum als Amersfoort kunnen als startpunt fungeren. Bij de startpunten ontvangt u een gratis fietsboekje met informatie en verschillende kortingsbonnen.

Meer informatie vindt u op: www.specialaward.nl en www.specialawardkunstroute.nl.

Special Arts De Special Award 2015 is een initiatief van Stichting Special Arts Nederland. Deze stichting heeft tot doel: het stimuleren en vergroten van de kunst­ en cultuurparticipatie door mensen met een handicap en het ondersteunen van kunstenaars met een handicap bij het ontwikkelen van hun pure talent.www.specialarts.nl. De Special Award 2015 wordt mogelijk gemaakt door Innovatiefonds Zorgverzekeraars.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Tine Veldhuizen, 033 - 4328033, t.veldhuizen@specialarts.nl.

www.specialarts.nl/award

Genoemde websites in het persbericht zijn vanaf 23 juni 2015 live.

Stichting Special Arts Nederland stimuleert dat alle mensen met een handicap aan kunst kunnen doen en

hun pure talenten daarvoor ontwikkelen.

Wij beheren een landelijke galerie- en kunstuitleencollectie van ruim 2.500 kunstwerken van bijna 500 kunstenaars.